Stránky

24 mája 2009

Banská Štiavnica DeLuxe

Dátum: 24.05.2009
Účastníci: Soňa + rádio
Cieľ: banská Štiavnica
Dĺžka trasy:
Prevýšenie:
Najvyšší bod:
Trasa: Doné Hámre - Hodruša - Štiavnica- Richnava (jazero) -Voznica -Dolné Hámre


Zdá sa, že tento víkend som sama niesla oddielovú zástavku. V sobotu sa podarilo vykonať všetky úkony na záhradke, nedeľa voľná.
Veľmi sa mi páčilo minulý týždeň na trase do BŠ cez Hodrušu, tak som si povedala, že si to prejdem ešte raz a odfotím, čo mi padlo minule do oka. Len cesta po hlavnej do Dolných Hámrov ma odrádzala. Nuž tak pozerám do mapy, pozerám iné trasy hľadám, ale oči mi stále lem utekali k Hodruši. A vtedy to prišlo! Veď hlavná cesta ide súbežne s TRAŤOU. FUNKČNOU TRAŤOU! Cestovný poriadok potešil informáciou o osobáčiku o 6. 53, ktorý dokonca stál priamo v Dolných Hámroch. Bohužiaľ ráno som trochu prispala a fotoaparát zostal visieť na vešiaku, ale prádny výšľap to bol aj bez fotenia. V Štiavnici som bola pred 10-tou a čajovňu mi otvárajú len o 11, tak sa bolo ešte po mestečku pomotať. A potom pri čajíku som z dlhej chvíle mapu vytiahla a zbadala som jednu cestu, ktorú som predtým nezaregistrovala. Tá cesta ide vlastne súbežne s cestou do Hodruše, ibaže v inej doline, popri potôčiku Richnava a vyúsťuje vo Voznici. Nuž som sa rozhodla skúsiť. Dnes nebolo až tak teplo, ale kúpať sa treba a Richnavské jazero po ceste... tak neokúp sa..keď ťa zvádza na zelenú kľudnú hladinku. Od jazera ďalej začala pravá objaviteľská časť cesty, lebo tam som ešte nebola. Ukázalo sa, že od toho jazera to bolo stále len dolu kopcom. Veľmi mierne, veľmi dlho a čo je najdôležtejšie, neuveriteľne čarovne. Stará asfaltka zatvorená pre autá. Jeden zelený kaňonček. Približne v strede doliny na ceste stáli z ničoho nič dve bielo biele kozy. Keby na mňa prehovorili ľudskou rečou, vôbec by ma neprekvapili. Stavím sa, že keby som sa obzrela, tak by mala každá na hlave jeden svetielkujúci rožtek.
Popis cesty z Voznice do ZV nie je zaujímavý. Stihla som vláčik o 15. 38, z neho vystúpila v Hronskej Dúbrave a dokrútila to do prvého záhradného pohostinstva v meste na malé čapované zaslúžené pivko.
Každý výlet je dobrý, ale niektoré výlety sú za odmenu.

1 komentár:

  1. Naaa, teda a neda vediet, ze chysta :-) Ale aj tak by som nemohou, v kazdom pripade na BS a jazera mam zalusk od minulorocnej (ci predminulorocnej?) tury s Majkou a Vierkou, ktoru odvtedy povazujem za kultovnu (myslim tu turu) a rozhodol som sa ju absolvovat kazdy rok. Podla moznosti aj na 2 dni s prespanim. Tymto krasnym popisom si ma len utvrdila, ze to nie je marny napad. Dufam, ze nas tam niekedy zavedies. Tiez by som chcel vidiet 2 kozy, nezalezi ci budu biele, alebo opalene. Inak, sa mi pacilo, ze ked si sa sla kupat, zabudla si si plavky a ked si isla fotit, zabudla si si fotak. Cela ja. Ale aspon, ze si seba nezabudla, ani po ceste tam, ani po ceste nazad. Tesim sa na ten vylet.

    OdpovedaťOdstrániť